E-ITSPEA 8: IT proff...?

IT prof Eestis.

Täna on infotehnoloogia hõlmatud paljudes tegevusvaldkondades, mõned meist ei kujuta oma elu ilma arvutita. Eesti on pikka aega nimetatud e-riigiks. Siis võiks öelda, et see teeb IT-sektori üheks kõige nõudlikumaks kohalikul tööturul. Eestis on nii hästi arenenud IT valdkond, et personali puudumise tõttu meelitab valitsus riiki välisspetsialiste. 

Viimase kümnendi jooksul on IT-sektor olnud Eesti majanduskasvu peamine mootor. Ja valitsus muidugi toetab seda sektorit. Töö IT-sektoris on üks kõrgemini tasustatavaid Eestis. Noortele IT spetsialstile on kergem leida toetus suurte kampaaniatest, kui nendel on hea ide ja nad teavad kuidas seda realiseerida. Siis ma võin öelda, et Eesti on hea riik startup-ile.

Kuid praegu Eetis on kriis pandemia tõttu. Siis suured kompaaniad kannatavad kahju, aga väikesed startup-id üritavad elu jääda, kuid enamik neist sulgub. 

Aga see ei tähenda, et on raske endale töö leida selles sektoris. Kui sul on vajalikud eeldused, omadused ja oskused, siis palju firmad avavad teile oma uksed, sest Eestis on pole piisavalt spetsialiste. See juhtub, sellepärast et IT-sektor pidevalt areneb(ilmub rohkem töökohti) ja palju spetsialiste sõdavad välismaale töö otsimisel. Eestis on head palgad selles valdkonnas Eesti standardite järgi, kuid see pole kaugeltki Europa standarditest, sest Eestis on halb majandus(suured hinnad ja mitte suured palgad, ja hinnad kasvavad kiirem kui palgad), veel välismaal on rohkem perspektiivi ja kasvuvõimalused. Minu arvates, noored spetsialistid sõidavad välismaale, ka seetõttu, et Eesti pakub välisspetsialistidele paremaid töötingimusi kui kohalikele.

Tööle saamiseks selles sektoris sul peavad olla head eeldused, omadused ja oskused

1.Töö kogemus. Kergem endale töö leida kui ülikoolis sa veetis palju aega praktikas paljudes firmades.

2.Teadmised. Sa pead hästi teadma oma eriala teadmised.

3.Oskused. Näiteks, kui sa tahaks saada programeerijaks, siis sa pead hästi kasutama seda programeerimis keel, millega sa tahad töötama.

4.Inglise ja Eesti keele oskus. Inglise keel on väga oluline, sest IT sektoris see on kõige laialt tuntud keel. Tööl võiksid olla ka välisreisid.

5.Oskused koostöös töötada. Tänapäevane trend. Mina arvan, et inimesed tänapäeval igalpool näevad koostöö. Mina ei arva, et tööandjad hindavad kas sa võid lisaks oma tööle tegemist teha ka kellegi teise oma. Minu mõttes, kõige oluline on see, et milline spetsialist sa oled. Kui sa näiteks osaled mingis projektis, sul on konkreetsed ülesanded, mis peate õigeaegselt täitma ja see sõltub ainult sinust ja sinu teadmisest. Kui inimesed küsivad nõu või abi ja keegi aitab nendele, see ei tähenda, et nad töötavad koostöös. Mitte keegi ei tee sinu tööd sinu eest ja sina ise vastutad oma vigade eest.

6*.Normaalsed suhtlemis oskused ja motivatsioon. See ei ole kohustuslik, vaid see annab ainult plussi.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

E-ITSPEA 13: Teistmoodi IT